Discussion about this post

User's avatar
Ulf Lennart's avatar

Än en gång, tack Joel! Du ser till att vi får en helhetsbild av hur svensk kristenhet reagerat på den inhumana migrationspolitiken som fortfarande drivs av Tidö-partierna. Men viss eftertanke och reflektion börjar anas🙏🏻 Ditt envetna arbete bidrar med säkerhet till detta!

Stephen Bjar's avatar

Tack för denna sammanfattande redovisning.

Det är djupt beklämmande, kanske inte förvånande, att vissa företrädare för kyrkor och samfund gör repressiv, främlingsfientlig och åtskiljande politik av kristen tro. Att dessa av egen övertygelse företräder och hyllar regeringens alltmer destruktiva politik må möjligen vara hänt, men de äger inte något tolkningsföreträde i kraft av sina politiska hemvist. Därför åligger det världens kristna att markera motstånd mot detta medlöperi.

Det regeringen och SD driver är en politik som om den fortsätter kommer att leda till ett sönderfallande samhälle, en underminerad solidaritet ett alltmer ojämlikt samhälle och en raserad demokrati. Tron är en motståndshandling mot allt det som är emot människors lika värde, rätt.

No posts

Ready for more?